יום ראשון, 5 ביוני 2011

The Settlers: Rise of an Empire




הוא המשחק השישי בסדרת Settlers שבהם היינו אחראיים על הקמה, הגנה ופיתוח כפר בימי הביניים והפיכתו לעיר משגשגת. כבר מהמשחקים הראשונים המשחק היה טוב מאוד והיה ממשחקי הניהול המוצלחים ביותר. Rise of an Empire מנצל את החוזק של דור המחשבים ושם דגש רב מאוד על פרטים, גדולים וקטנים כאחד. האנשים נראים ונשמעים שונה אחד מהשני, חיות בר מגוונות, בעלי חיים מבוייתים, עיצובי בתים ומבנים. הכל מכוון כדי להשלים את המשחקיות המצוינת של הסדרה שעד עכשיו עיקר המיקוד היה למצוא את הנוסחה המנצחת למשחק ניהול.



אנחנו נתחיל רק עם מספר בתים. בלי חומה, בלי כבישים, בלי כלום. רק בניין ראשי וכמה בתי אב שבהם יגורו העובדים. מזה נתפתח לעיר גדולה ומפותחת. אבל המשימה לא קלה, צריך לדאוג לאוכל - אז יוצאים לצוד. אבל אם נצוד יותר מדי אז אוכלוסיית החיות תקטן ובשנה הבאה לא יהיה מספיק אוכל. אז אפשר לנסות לביית חיות בשביל החלב ולפתח תעשייה חלבית. אבל אנשים לא יכולים לחיות רק מגבינה... וכן הלאה. צריך לדאוג לכל מיני בעיות באופן כמעט שוטף ולשים לב שלא נגרום נזק בלתי הפיך (גם במציאות זה נכון חברים וחברות). לכן המשחק משלב בצורה מעולה את הרצון והצרכים של האנשים שלך לבין הטבע והנסיון לשמר אותו. בכלל, הטבע משחק תפקיד עיקרי במשחק. יבולים נהיים מוכנים רק באביב, לכן החורף היא עונה קשה שצריך להתכונן לה ולמלא את מחסני המזון, אחרת יהיה רעב בעיר, ורעב מוביל לרוב למוות לא נעים.



לכל אלה מכם שצמאים למעט דם, יש קרבות במשחק. אמנם הם לא רבים אבל הם קיימים. שבטים ברברים ינסו לכבוש ולבזוז את העיר שלנו, חיות פרא עלולות לתקוף בני אדם (כי חיסלתם את אוכלוסיית הזברות ועכשיו אין להם מה לאכול) ובהמשך צבאות גדולים יותר יבואו וסביר להניח שהם יבואו מוכנים עם כלי מלחמה ומצור. אין במשחק אלמנט התקפי אלא רק הגנתי. לא נצא לכבוש ערים נוספות וכדומה, זה הרי משחק ניהול. בנוסף, כמו שאפשר להבין משם המשחק, מדובר באימפריה. לכן יצא לנו לנסות להקים ערים במקומות לא הכי נוחים. אם בצפון הקפוא שם החורף מסוכן פי מאה וקשה למצוא צייד, או באפריקה שם יש הרבה חיות פרא והבעיה מספר אחת היא מים. לא משנה איפה נהיה, המשחק מציב מכשולים ובעיות מאתגרות אבל שומר את המשחקיות נקייה ונעימה כך שאנחנו לא נתעצבן על האיכר הזה כי הוא יודע את העבודה שלו, והחוטב עצים יודע לאן להביא את העץ הכרות וכדומה. אם אתם נהנים ממשחקי ניהול, Settlers: Rise of an Empire מתאים לכם בדיוק.

להורדה לחץ כאן

http://bitroad.net/download/5ad3ce12630/The.Settlers.Rise.Of.An.Empire.MULTi2-PROPHET-Roiti.Idown.Me.part1.rar.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה